Wirtualna Rzeczywistość

Choć technologia idzie na przód od lat w kwestii wyświetlania obrazu na ekranie niewiele się zmieniało. Płaski obraz oglądany w ramce telewizora powoli może jednak odejść do lamusa. Wszystko dzięki goglom VR. Dlaczego?

Po pierwsze z racji niewielkiej odległości od oczu ekran ze specjalnymi soczewkami zajmuje nam całe pole widzenia. Bez ramki telewizora, bez otoczenia, bez mebli - tylko komputerowo generowany obraz.

Po drugie dostępne urządzenia posiadają wbudowane żyroskopy śledzące ruch naszej głowy, który następnie interpretowany jest bezpośrednio w wirtualnym środowisku!

Siedząc w wirtualnym pomieszczeniu nie trzeba już zatem wciskać przycisku na klawiaturze aby obrócić obraz w prawo. Aby to zrobić wystarczy ... obrócić głowę w kierunku, w którym chcemy patrzeć. A dzięki dwóm generowanym niezależnie (dla każdego oka osobno) obrazom widzimy przed sobą doskonały obraz 3D.

Dlaczego gogle VR?

Dzięki wyeliminowaniu innych bodźców wizualnych gogle dostarczają 100% obrazu, który odbiera widz. Oznacza to, że możemy bardzo precyzyjnie ukierunkować uwagę widza na produkt lub usługę, którą chcemy mu zaoferować.

Interaktywne środowisko, śledzenie ruchów głową oraz trójwymiarowy obraz wywołują u widza tak sugestywny efekt immersji (”zanurzenia” w wirtualnym środowisku), że wielu ludzi doznaje odczuć typowych dla prawdziwego świata, takich jak np. lęk wysokości przy wejściu na drabinę.

Powiązanie przekazu marketingowego z emocjami buduje niezapomniane chwile i oczywiście zostaje w pamięci na wiele dłużej.

Jak wykorzystać VR w marketingu?

Dzięki technologii VR możesz przenieść widza w dowolne miejsce oraz zwizualizować dowolny przedmiot, produkt czy usługę. Możemy do teg użyć trójwymiarowej sceny, wymodelowanych obiektów, wirtualnych panoram czy trójwymiarowego filmu.

Wyobraź sobie na przykład, że jesteś projektantem wnętrz i prezentujesz klientowi dom jego marzeń, tak jakby był już w nim - w środku. Albo producentem sprzętu budowlanego i umożliwiasz nabywcy "testową jazdę" swoim produktem lub obejrzenie jej jeszcze przed przyjazdem do firmy. Pomyśl, jakie wrażenie to na nim wywoła?

Ile to kosztuje?

Uwzględniając planowany budżet proponujemy bardzo elastyczne podejście do kosztu realizacji aplikacji na goglach VR. Na cenę końcową składa się bowiem koszt sprzętu (gogli i telefonu) oraz przygotowanej aplikacji.

Zestaw gogli z najlepszym telefonem przeznaczony dla wymagających użytkowników to koszt rzędu pięciu tysięcy złotych. Taki zestaw będzie dobry na targi, dla przedstawicieli handlowych lub do showroomu, jednak w większości zastosowań użytkownik już dysponuje telefonem, który może umieścić w Twoich goglach. Gdybyś chciał rozdawać takie gogle swoim klientom najtańsze z nich kupisz już za 30 złotych.

Oprócz kosztu gogli należy uwzględnić również koszt aplikacji, która będzie prezentowała Twoją firmę, usługę czy produkt. Koszt ten zależy ściśle od zakresu prac, jakie planujesz wykonać, ale możesz być pewien, że koszt najbardziej typowych rozwiązań jest niewiele większy niż trzy tysiące złotych.

Zapytaj o bezpłatną wycenę

Wachlarz możliwości jest nieograniczony, a wybrane zastosowanie zależy tylko od Twoich potrzeb i pomysłów. Realizujemy aplikacje na platformy Android, iOS i Samsung Gear VR (Oculus).

Chętnie niezobowiązująco przeanalizujemy możliwości implementacji i podsuniemy gotowe pomysły na wykorzystanie potencjału technologi VR w Twojej pracy.

 

Zapytaj o wycenę

Zobacz recenzję technologii VR i AR na filmie